Боравак деце

Целодневни боравак се остварује у времену од 5.30 до 17.30 часова- у другој смени од 11.00 до 22.30 часова, док се полудневни боравак одвија од 8.00 до 12.00 часова, односно од 13.00 до 17.00 часова.

Један дан у вртићу

* 5,30 - 7,45 окупљање деце, васпитно-образовни рад и припрема за доручак

* 7,45 - 8,00 jутарња гимнастика

* 8,00 - 8,30 доручак

* 8,30 - 11,00 вођене и активности по избору деце

* 11,00 - 11,30 ужина

* 11,30 - 13,00 подневни одмор и мирне активности за предшколце

* 13,00 - 13,30 устајање, облачење и припрема за ручак

* 13,30 - 14,00 ручак

* 14,00 - 17,30 слободне активности и одлазак кући

Више информација о распореду дневних активности

Јеловник
На сајту
Имамо 24 гостију на мрежи

ФАЗЕ У РАЗВОЈУ КОД ДЕЦЕ

и

специфичности које их карактеришу !


*Како се понаша дете у појединим етапама развоја?

*Шта се очекује од родитеља?


Најдинамичнији период у животу човека је детињство.

За 11-12 година свако од нас прође огроман пут од новорођенчета до тинејџера. На свакој етапи тог пута ми решавамо одеђене задатке, осећамо потешкоће и радости.


* Изгледа да дете у својој првој години само спава, једе и плаче, чини само неспретне покушаје да се помери, управља предметима, ступи у контакт.

Али управо у тим месецима човек ствара мишљење о свету у који је дошао: да ли је он добар, сигуран или опасан, топао или празан?

Ако се дете увери да је плакати и звати бескорисно-мама ионако неће доћи, оно може да одрасте са осећајем одбачености, да се осећа непотребним или усамљеним. Дете које је храњено строго по режиму, а не онда кад је било гладно, прихватиће свет као потпуно независан од његове воље и жеља.

У детињству је важно све: околина, храњење, нега, играчке али најважнија је, слажу сес сручњаци који истражују развој, љубав. Ни материјални услови живота, ни број деце у породици, ни спољашње околности не могу се упоредити са љубављу по значају за физички и психолошки развој детета. Ако је беба лишена мајчиног мажења код ње се могу јавити: психофизича успореност, тешкоће у говору, утученост,емоционално сиромаштво што прате и бесмислени нападни покрети. Јавља се код равнодушних и хладних мајки.


* Кад направи своје прве кораке , дете ступа у период раног детињства од 1-3 године . То је посебно потпуно, јединствено време кад човек овлада за њега новим способностима као што су ходање, говор и мишљење.

Дете осећа радост кад једног дана схавти да га ноге држе, да је мама разумела шта оно тражи, да је оно само схватило да се нешто котрља. Само што је проходао-ла одједном пао, ударио се –трудио се, ако није успео, објашњава, а нико га не разуме! Управо тада дете се сусреће са првим забранама. Оно је већ у стању да стигне било где, али не познаје ни опасност, ни вредност ствари. Зато стално слуша: ''не смеш! Не дирај! Не!'' Али освајање света у том периоду, а то је један од главних задатака, тако важна активност, није шала ни забава, већ неопходан услов развоја мишљења, говора и личности у целини. Они родитељи који су успели грдњама и сталном контролом да учине да дете ''седи мирно и не мрда се'' тешко да ће се у будућности поносити школским успехом детета и значајним достигнућима у животу.


* У 3.години живота многи родитељи схватају први пут да је њихово дете личност.''Види ти њега'' (карактер). Дете је свесно свога ''ја''. Он више не жели да послушно извршава наређења старијих, покушава да покаже своју вољу: ''нећу! Не желим! '' Потискивање воље детета, тежња да се по сваку цену ''постави на место'' може учинити дете пасивним и зависним. Ипак и често повлађивање каприцима и неспособност да се постави граница дозвољеног, може да доведе до узнемирености и несигурности. Ако родитељи не дозвољавају детету да се изрази, оно може да помисли: '' Боље да се повучем, ко сам ја да имам своје мишљење?'' Ако се пак одрасли повлачи пред његовом упорношћу, он, ма како то било чудно, може да закључи: ''Кад ја хоћу нешто, чак се и мама плаши''


Период дечијег негативизма захтева од родитења много стрпљења, мудрости, вештине, осећаја за хумор.


* Узраст од 3-6 година назива се предшколским узрастом. Дете брзо проширује своје могућности: самостално једе, облачи се, учи да вози бицикл, црта и сече маказицама. Осваја и прве апстракције: геометријске фигуре, календар и време, операције бројевима и слова. Посебно је важно у том периоду усавршавање ситних и тачних покрета руку. Научници су доказали, сличне радње су директно везане са развојем мозга. Правећи мозаик, нижући перле, игре са каменчићима, тестом, пластелином, штапићима, дугмићима и сл. Предшколско дете поставља темељ будућег учења. Све те вежбе чине за развој памћења, пажње, мишљења, говора, далеко више него специјални часови, припреме за школу.

Савремени родитељи брину да ли ће њихово дете у будуће умети да се пробије кроз живот. Зато се дечијим успесима и неуспесима посвећује повећана пажња. Од детета се очекује да буде савршено у свему и да учини свесне напоре за достизање идеала које су му наметнули одрасли.

 

 

Посебно чест осећај кривице код детета изазивају сложени односи у породици. Мишњење предшколске деце не одликује се критичношћу, њему је тешко да одвоји фантазије од реалности,да трезвено оцени могућност за остварење својих жеља. Болести у породици, одлазак једног родитеља из породице, трауме због млађег брата или сестре, скоро увек наводи дете тог узраста да криви себе. Говорила је мама: ''ти ћеш ме уништити'' или је прижељкивао да опет буде једино дете иако воли сестру или брата. У неким случајевима осећај кривице се може учврстити за цео живот и постати узрок неуротучног карактера. Да се то не би догодило родитељима је најважније да не губе контакт са дететом, да разговарају са њим о ономе што се догодило, да му помажу да се снађе у својим осећањима, и ако је потребно да се обрате дечије,психологу.


Губећи везу са својим детињством човек одсеца најбољи, стваралачки, искрени део своје душе који увек тежи развоју.

'' сви одрасли су најпре били деца, али се мало ко ос њих тога сећа''


Антоан де Сент Егзипери


Извод из предавања за родитеље дефектолога Љиљане Недељковић

Предшколска установа „Наше дете“

 

 
Актуелно

*МЕЂУНАРОДНИ ДАН ТОЛЕРАНЦИЈЕ 2018

*ДАН УСТАНОВЕ

*ЗДРАВСТВЕНО-ВАСПИТНИ РАД

*РОЂЕНДАН ВРТИЋА "ДЕЧЈА РАДОСТ"

*РЕТРОСПЕКТИВА ДЕЧЈЕ НЕДЕЉЕ

*ДЕЧИЈИ КЛУБ ЗА ПРАВИЛАН РАСТ И РАЗВОЈ

*ОБЕЛЕЖАВАЊЕ СЛАВЕ ВРТИЋА "НАШЕ ДЕТЕ" ПРЕДШКОЛСКЕ  УСТАНОВЕ!

*ДЕЧЈИ ДАНИ 2018

*ОБАВЕШТЕЊЕ О РАДУ УСТАНОВЕ ТОКОМ ЛЕТА

*ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТНИ РАД У СЕЛИМА

*2,ДЕЧЈИ ФЕСТИВАЛ "ВРЕМЕ РАДОСТИ"

*КРОС РТС -А "КРОЗ СРБИЈУ"

*ОБЕЛЕЖАВАЊЕ ДАНА ПОРОДИЦЕ У ПРЕДШКОЛСКОЈ УСТАНОВИ "НАШЕ ДЕТЕ"

*ИНТЕРНИ КОНКУРС

*ОБЈАВЉЕН КОНКУРС ЗА УПИС ДЕЦЕ

*РОЂЕНДАН ВРТИЋА "СУНЦЕ"

*СВЕТОСАВСКА НЕДЕЉА

*НОВОГОДИШЊЕ ЧАРОЛИЈЕ

*ДЕТЕ УМЕ,ДЕТЕ МОЖЕ ПОКРЕТОМ ДА СТВАРА

*СПОРАЗУМ ИНСТИТУЦИЈА ГРАДА ВРАЊА ЗА ЗАШТИТУ ДЕЦЕ ОД НАСИЉА

*ОБЕЛЕЖАВАМО МЕЂУНАРОДНИ ДАН ТОЛЕРАНЦИЈЕ

*ЗАЈЕДНО СМО И ЛЕПШИ И ЈАЧИ

*ПРОСЛАВА РОЂЕНДАНА ПРЕДШКОЛСКЕ УСТАНОВЕ "НАШЕ ДЕТЕ"

*ОБЕЛЕЖЕН СВЕТСКИ ДАН ХРАНЕ

*РЕТРОСПЕКТИВА- ДЕЧЈА НЕДЕЉА 2017

*ДЕЧЈА НЕДЕЉА 2017

САВЕТОВАЛИШТЕ ЗА ПОРОДИЦУ
Заштита и безбедност деце

Програм превенције и заштите деце од насиља, злостављања и занемаривања је саставни део Годишњег плана рада Установе и сачињен је на основу

Детаљније

Претраживач